Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

29.1.05

Cyclocrossen

Ik heb voor het eerst een heuse cyclocross gedaan,
het was een openbaring en die behoeft uitleg:
want om met een fiets speciaal voor op de weg,
dwars door bossen en mul zand te gaan,

is net zoiets als met een rallyauto op de autobaan.
Ik kende in de bossen heideveld noch heg
noch open plek noch heuveltjes noch steg –
het was heerlijk: rustig en onurbaan.

Toch zie ik voor mezelf geen cyclocrossloopbaan,
in het bos is er een te grote kans op materiaalpech,
en ik hecht aan het comfort op asfaltweg en laan.

Ook door de obstakels, waardoor ik de vaart lamleg
blijf ik doorgaans uit het bos vandaan,
maar zo af en toe is cyclocrossen wel echt tof zeg!