Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

1.2.05

Dichter des Vaderlands

Driek van Wissen is volgens critici een 'sonnettenbakker'.
Neemt een voorbeeld aan poëzie die van ernst druipt!
En in pretenties en onbegrijp'lijkheid verzuipt!
En houdt op met dat kinderachtig’ rijmen stakker!

Critici vinden rijmen klaarblijk’lijk maar flauwekul;
ik ben de tegenovergestelde mening toegedaan:
zonder een stevig rijm vind ik er weinig aan
wat overblijft is vaak weinig meer dan warrig opgetypt gelul.

Ik zal u zeggen: ik ben verdomme blij
dat ik mijzelf nooit dichter heb genoemd,
en dat ik nimmer door Zeeman ben geroemd -

en dat ik met de vruchten van mijn schrijfgerij
Godlof nooit tot DdV zal worden benoemd,
maar mijzelf, en Driek wellicht, vermaken kan met rijm'larij.