Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

27.2.05

Dood door walging

Terrence is geen kwaaie pier,
maar hygiëne is hij niet gewend,
een schoon plekje in het flatje
was dan ook non-existent.

Mijn vader durfde zelfs het huis niet in,
hij bleef staan bij de deur.
Hij verklaarde later:
‘Ik kreeg braaknijgingen van die vieze geur’.

Is dood door walging mogelijk?
mijn moeder denkt van wel:
na het zien van Maldenburg 2a
kreeg zij bijna een gezwel.

Het leven kan soms moeilijk zijn,
en met knoeien is niet mis
maar totaal gebrek aan properheid,
dat is een oprecht gemis.

Kijk, dat je eens week niet stofzuigt,
soit, dat gebeurt mij ook,
maar ik ruim wel rommel op
en was de pannen af voordat ik erin kook.

Terrence is echt geen kwaaie pier,
heus het is een goeie vent
Maar wel een smeerpijp, goorlap,
viezerik: dat is evident.