Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

12.1.05

Laat ons voor eeuwig dansen gaan

Laat ons voor eeuwig dansen gaan,
laat ons voor eeuwig gaan dansen.
Wij kunnen gaan dansen aan zee of op de vulkaan,

en denken niet aan de onfortuin'lijke kansen
op vloedgolf of op lavastroom
- en als die komt: laten wij ons dan niet verschansen.

Laat ons dan zonder schroom
de verwoesting gaan trotseren,
en nooit meer wakker worden uit dees’ boze droom

die mij mijn nachtrust doet ontberen,
badend in het zweet,
en mij mijn gedachten doet regeren.

Ik weet niet veel, maar wat ik weet,
is dat ik niets wil willen
en dat ik die gedachte nog altijd niet afdoende heb ontleed.

Allicht moet ik er niet zo zwaar aan tillen,
aan zo’n droom, illusie, waan,
maar vooralsnog doet het mijn ooglid trillen.

Laat ons voor eeuwig dansen gaan...