Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

9.2.05

Kinderen

Ik ben voornemens in de toekomst op het vaderschap te mikken
(desnoods geïmporteerd maar liefst door lang en hevig krikken).
Het vaderschap is immers volgens de biologische wetenschap mijn plicht.

Hoewel ik weet dat er nu lieden meer dan buitensporig schrikken
en zich in hun thee of koffie, spa'tje blauw of flügeltje verslikken
bij het lezen van deze openbaring in de vorm van een gedicht,

of zelfs verwoed met hun juridisch afgestelde blikken
wetboeken door gaan zoeken (en desnoods zelf een artikeltje gaan tikken
waarin mij iets dergelijks expliciet verboden wordt wellicht) -

ik ga ervan uit dat ik ter zijner tijd vast wel iemand weet te strikken.
(Eventueel geïnteresseerden kunnen bij wijze van selectie hier vast klikken.)
Misschien ben jij het wel met wie ik in de toekomst een leuk gezinnetje sticht...