Poëtisch Maldenburg

Hoe de maan schijnt 's avonds,
hoe de wind waait door de havens,
en hoe de winter voelt in Rotterdam.

Een spin-off project van Errare humanum est

7.12.04

Poging tot humor

Hier had eigenlijk iets light-verseachtigs moeten staan,
maar iets grappigs lukt nu niet.
Hoe krijg ik dat zo af en toe zo simpeltjes gedaan?

Een grapje light verpakken, in een rijmpje (grandioos!)
dat rijmen ach, dat gaat nog net,
maar ik ben momenteel volslagen humorloos.

Ik ben volkomen overstresst (is dat eigenlijk een woord?),
en stuiter van de koffie;
volgens mij heb ik een voorheen onbekende ader energie aangeboord.

Emotioneel echter, ben ik volkomen uitgeput -
dus vergeef me dit zwaarmoedig dicht,
en herlees desnoods dat light-verse grut.

Post Dichtum:
Nou vooruit, als u toch zo nodig lachen moet of wil -
hier dan toch nog een poging:
als ik verkrijgbaar was als poedertje of pil

en kon u mij dan betalen (desnoods per aflossing),
dan was ik voor lustelozen of atleten
een superstrakke oplossing.